Kerek Világ

"Gondold meg, hogy a földön jársz és csillagok alatt sétálhasz. Nagyszerű dolog ez." /Márai Sándor/

Inverness és Loch Ness – Skócia

A skót felföldön jártunk
  • Utazás: Repülővel Birmingham-Inverness (Flybe)
  • Útiterv: Inverness, Loch Ness, Chanonry Point and the Black Isle

Mivel csak pár napos látogatást tettünk a skót felföldön, ami nagyon messze van Nottinghamtől, vonat helyett a gyorsabb utat, belföldi repülőjáratot választottunk.
Flybe-vel Birminghamből 1 óra alatt Inverness pici repülőterén landoltunk, vonattal ez egy majd félnapos út lett volna.

Inverness egy nagyon szép fekvésű város a skót felföldön számos látnivalóval a környékén, hosszabb-rövidebb kirándulások remek kiindulópontja lehet. Nagyon közel van van Loch Ness, a környező hegyekben számos túralehetőség van, hajókirándulásokra is mehetünk,, bikiklizhetünk, kajakozhatunk a környéken.
Több napos skót kiruccanás esetén Invernessbből a nagyobb kirándulásra vágyók a Ben Nevis-t, skócia és a UK legmagasabb hegyét is megcélozhatják Fort William-nél.

Loch Ness

Legendás szörnyével Loch Ness, Nagy-Britannia második legnagyobb tava, a leghíresebb a felföldi tavak közül. 40 km hosszú, 2,4 km széles és legnagyobb mélysége 230 m. Az ország legnagyobb térfogatú tava. Több víz van benne, mint Anglia és Wales összes tavában együttvéve.
A tó körül számos jelzett túraútvonal van közöttük könnyebb, családbarát útvonalakkal.
Az északi oldalán erdei és lápvidéki túrautakat találunk. A déli, kevésbé forgalmas oldalán dombok, erdők, források mentén túrázhatunk.

Urquhart Castle

Invernessből busszra szálltunk és Drumnadrochit településig mentünk, ahol a “szörnybirodalom”, Nesseiland is van. Egészen bájos kis falu. Innen úgy döntöttünk gyalog folytatjuk a kis falvakon keresztül egészen a várromig a sétát. Megérte!
Egykor skócia legnagyobb vára volt ez a középkori erőd a Loch Ness partján, háttérben a Great Glen panorámájával.

A várrom látogatásával kapcsolatos információkat itt találod.

Chanonry Point a Black Isle félszigeten

Sok helyen látni delfineket skócia ezen tájékán, viszont itt nagyon közelről lehet szemügyre venni őket. A útmutató szerint különösen a dagály kezdetén láthatóak, amikor is a Moray Firth öbölben a bejövő árral igyekeznek felfelé a két fő folyóba (Ness és Beauly) hatalmas tömegkben a lazacok, őket pedig köveik a delfinek.

A Chanonry Point megér egy látogatást, nemcsak a delfinek miatt. Mi egy nagyot sétáltunk a part mentén Fortrose-ból (ahová busszal jutottunk el Invernessből), egészen a világítótoronyig, ami az öbölbe nyúló földnyelv csücskén van. 1846-ban épült, 1984 óta teljesen automata módban üzemel és magánkézben van.
Innen a Chanonry Pointról látható Inverness, a Kessock Bridge és pontosan szemben a Fort George erőd.