Kerek Világ

"Gondold meg, hogy a földön jársz és csillagok alatt sétálhasz. Nagyszerű dolog ez." /Márai Sándor/

Dovedale – Peak District National Park

• Start 1: Ilam Park, Ilam, Derbyshire, DE6 2AZ
  • Start 2: Dovedale car park, Thorpe, Derbyshire DE6 2AY

Hegyre felmászós, hegyről lemászós, folyóparton és erdőben mászkálós kirándulás.
Az útvonal tetszés szerint variálható, attól függően, hogy hosszabb, nehezebb túrára vágyunk vagy csak egy jó kis sétára a természetben piknikeléssel.
Az általam ajánlott útvonalak mindkét startjánál parkolót és pihenőhelyeket találunk.

A könnyedebb, folyóparton, réten sétálós változat ideális kisgyermekes családoknak is. Dovedale car parkból indulva, a kis fahídon átkelve végigsétálhatunk a Dove folyó melletti gyalogúton a Stepping stones-ig, át is kelhetünk a folyón és tovább folytatva az utunkat a part mentén, ahol piknikelésre alkalmas tisztást is találunk.

Ilam Parkból, a National Trust pihenőhelyről szintén egy könnyedebb, 2,4 km-es családok és kutyabarátok körében is népszerű kirándulást tehetünk.
Az útvonal részletei itt.

Aki a természetjárásból sportot űzne inább és erőfeszítésekre is hajlandó, annak folyómenti dombokon, a víz melletti sziklák mentén és erdőben vezető ösvényeket érdemes követnie.
A 6,5 mérföldes (10,4 km) kirándulás során megmászhatjuk a meredek Thorpe Cloud piramis dombját, ami pontosan Derbyshire és Staffordshire megye határán húzódik. A folyómentén Ilam Rocknál a meredek erdei ösvényen feljutunk Ilam tops és a Bunster hill tetejére, majd visszatérünk a parkolóba, ahonnan indultunk.