Kerek Világ

"Gondold meg, hogy a földön jársz és csillagok alatt sétálhasz. Nagyszerű dolog ez." /Márai Sándor/

Gower Peninsula – Wales

• Utazás: Vonattal Beeston-Swanage
  • Szállás: Apartman – Airbnb

Csodaszép, homokos tengerpartok és sziklás öblök, ez a Gower félsziget.
A partvidékén nem kevesebb, mint 25 tengerpart, öböl található, közöttük olyanok, mint például az Oxwich Bay vagy a Rhossili Bay.

Swansea ideális bázisnak tűnt a félsziget felfedezésére. Őszintén szólva maga a város minket nem fogott meg. Kitűnő tömegközlekedéssel azonban a legtávolabbi települések, festői partok is megközelíthetők a félszigeten Swansea-ból és természetesen a túratervezénél így könnyű dolgunk van az oda-visszajutást kalkulálni.

Mi két területen, a Three Cliffs Bay és a Rhossili Bay környékén kirándultunk.

Three Cliffs Bay

Busszal Swansea központjából a Pennard Cliffs car park-ig mentünk. Innen túráztunk a Three Cliffs Bay-ig a homokdűnéken át egészen a Pennard Castle-ig. Érdemes az öbölnél több időt eltölteni és az ár-apály változását végignézni, apálykor végigsétálni a sziklák mentén, bekukkantani a barlangokba.
Kávézó, étkezési lehetőség a Three Cliffs Bay holiday parknál is és a Pennard Cliffs car parknál is van, ahol a túrára ha kérünk, csomagolnak nekünk elemózsiát.

A túra: https://www.nationaltrust.org.uk/rhossili-and-south-gower-coast/trails/southgate-to-three-cliffs-bay-walk

Rhossili Bay

Szintén busszal Rhossili falu központjáig lehet utazni, itt van National Trust Visitor Centre és shop is. Számos túralehetőség is adódik. Átmehetünk apálykor a Worm’s Head-re, a Rhossili Down meredek dombtetőjén a félsziget legmagasabb pontján keresztül megkerülhetjük a beach-et, vagy egyszerűen csak sétálhatunk a 3 mérföld (4,8 km) hosszú gyönyörű parton.